Friday 28 March 2014

MINGGU SILATURAHIM TINGKATAN 1

     Pada tanggal 1 Januari , tahun 2014 membuka tirainya di SAMBESTARI ,Sekolah Kluster Kecemerlangan dengan pendaftaran dan kemasukan pelajar Tingkatan 1 di SAMBESTARI . Sejurus selepas sesi pendaftaran , para pelajar dibawa ke dorm masing-masing yang telah ditetapkan .
     Sejurus selepas itu , bermulalah program Minggu Silaturahim Tingkatan 1 . Program ini bertujuan untuk memperkenalkan Sekolah Agama Menengah Bestari dengan lebih terperinci serta membantu proses membiasakan diri mereka di sekolah baru.  Dalam program ini , mereka didedahkan dengan perkara yang berkaitan dengan Sekolah Agama Menengah Bestari seperti subjek yang ditawarkan , infrastruktur sekolah , sejarah sekolah , dan juga guru-guru di sekolah ini melalui taklimat daripada para guru . Mereka juga menjalani program Latihan Dalam Kumpulan (LDK) dibawah kendalian para fasilitator yang terdiri daripada para pengawas  dan Pembimbing Rakan Sebaya tingkatan 5 . Mereka dibahagi kepada beberapa kumpulan .Melalui program ini , mereka dapat mengenali dan merapatkan ukhuwah sesama rakan mereka walaupun baru saja mengenali merereka dalam beberapa hari .

    Program ini berakhir pada 7 Januari dan atas kerjasama daripada Unit Hal Ehwal Murid bersama Unit Bimbingan & Kaunseling , majlis ini telah berjalan dengan lancar dan jayanya .

  Moga ukhuwah yang terjalin kekal sehingga ke Syurga . 

No comments:

Post a Comment